Whatsapp Whatsapp

Akne ve Sivilce Tedavisi

Op. Dr. Tamer Şakrak > Genel > Akne ve Sivilce Tedavisi
Akne Sivilce Tedavisi

Akne, cilt yüzeyinde görülen kıl folikülü ve onlara bağlı yağ bezlerinde ortaya çıkan bir deri hastalığıdır. Bilimsel olarak, hastalık “akne” veya “sivilce” olarak adlandırılır. Akne görünümünü artıran birçok faktör vardır, bu nedenle bu cilt hastalığı tüm dünyada yaygın bir şekilde görülür. Daha çok cildin hassas olduğu ergenlik dönemine (13 – 20 yaşları )  hem erkek hem de kızlarda görülen ve insanı rahatsız eden bir rahatsızlıktır. Akne tedavisi için kremler, losyonlar, merhemler, tonikler ve maskeler gibi harici tedavi yöntemleri uygulanmalıdır.

Akne oluşumuna yanlış cilt bakımı, tıkanmış gözenekler veya standart dışı kozmetik kullanılması durumu etkili olabilir. Çoğu zaman, sadece ilaç tedavisi ile akneden tamamen kurtulma sağlana bilinir. Ancak vücudu iyice temizledikten sonra böyle bir cilt hastalığından sonsuza kadar kurtulmuş olursunuz.

Akne oluşma nedenleri

Her şeyden önce, çeşitli cilt döküntülerinin oluşumunun başlıca nedenlerini göz önüne alınması gereklidir çünkü ilaçların seçimi ve tedavi yöntemleri doğrudan bu nedenler ile ilişkilidir.

• Hormonal yetmezlik,
  • Sebum bezlerinin işlev bozuklukları,
  • Sindirim sistemindeki işlevsel bozukluklar,
  • Ergenlik dönemi,
  • Vitamin eksikliği,
  • Bazı kimyasal maddelerin salınımı,
  • Bakteri enfeksiyonu.

Çok farklı akne tipleri vardır ve uygun tedavi için lokalizasyonların yeri akne nedenine bağlı olarak değişiklik gösterir.

• Antibiyotikler ile tedavi

Antibiyotikler akne görünümüne neden olan bakteriler ile savaşmak için kullanılan ilaçlardır. Antibiyotikler kullanılarak iltihaplanma süreçlerini ortadan kaldırılır. Ancak bu ilaçlar çok dikkatli alınmalıdır. Yüksek antibiyotik dozları tüm organizmanın durumunu olumsuz şekilde etkiler, bu nedenle dozaj kesinlikle doktor tarafından belirlenmelidir. Çoğu durumda, tedavi seyri 10 – 14 gün arasındadır. Daha şiddetli durumlarda, hastanın vücudunun özelliklerini göz önünde bulundurarak birkaç aya uzatıla bilir.

• Sivilceye karşı retinoidler

Retinoidler, A vitamininin türevleri olan ilaçlardır. Sebumun aşırı miktarda salgılanmasından kaynaklanan sivilcelerden kurtulmak için kullanılırlar. Bir grup güçlü ilaçla ilişkili olduğundan, kategorik olarak doktor tavsiyesi olmadan kullanılması önerilmez. Bütün yüz çok miktarda döküntü ile kaplandığında şiddetli ve ihmal edilen sivilceleri tedavi etmek için kullanılırlar.

• Bağırsak temizliği için kullanılan haplar

Bildiğiniz gibi sivilcenin ortaya çıkışı doğrudan sindirim sisteminin işleyişi ile ilgilidir. Bağırsak mikroflorasının zarar görmesi, cilt kızarıklığının yaygın nedenleri arasından birisidir. Bu durum, patojen mikroorganizmaların sayısı arttığında ortaya çıkar. Bağırsak florasında dengesizlik var ise bu da rahatsızlıklara neden olabilir.

Sivilcenin lokalizasyon yeri yanaklar ve gastrointestinal yolla ilgili sorunlardan kaynaklanıyor ise veya düzensiz dışkılama ve hatta kabızlık ile yanaklarda döküntü varsa, çözüm içeriden beden temizliği yapmaktır. Sorbentler bu amaçlar için yaygın olarak kullanılırlar.

• Akne vitaminleri

Bazen, vücut çevredeki agresif faktörlerle başa çıkamadığı zaman, vitamin eksikliği ve bağışıklığın azalması nedeniyle ciltte döküntüler ortaya çıkar. Ve vitamin kompleksleri ve diyet takviyeleri önemli ölçüde cilt probleminin durumunu iyileştirebilir.

İlaç kullanımı ile akne tedavisi etkili sonuçlar verir. Cilt problemlerini çözmeye yönelik bu yaklaşım en etkili ve harici araçların olumlu bir etkisinin olmadığı durumlarda dahi kişiye yardımcı olur. Tabletler sorunlu deriyi kısa sürede sağlıklı hale getirmeye çalışır. Akne veya sivilce tedavisinde önemli olan kendi kendini tedavi etmek değildir! Herhangi bir ilaç sadece bir doktor tarafından reçete edildiğinde kullanılmalıdır.

• Lazer tedavisi

Sivilcelerden ve aknelerden sonsuza kadar kurtulmak için lazer tedavisi, geleneksel yöntemlerin yapamadığı durumlarda bile en etkili yöntem olduğunu kanıtlanmıştır. Akne ve sivilcelerden kurtulmak için kullanılan birçok farklı lazer yöntemi vardır.

Peki, bu tedavi ne zaman önerilir?

Akne tedavisi için lazer uygulası sadece uzman bir dermatolog tarafından önerilir. Ve sadece geleneksel yöntemlerin işe yaramadığı vakalarda uygulanmalıdır.