Bodytite Radyo Frekanslı Liposuction Rfal

Op. Dr. Tamer Şakrak > Genel > Bodytite Radyo Frekanslı Liposuction Rfal

BodyTite Nedir? Ne Şekilde Uygulanır?

Ülkemizde ve dünyada neredeyse en çok yapılan estetik cerrahi uygulaması liposuction operasyonudur. Liposuction yağ alma işlemidir ve bu işlemin radyo frekans yardımı ile yapılması git gide hızlanmaktadır. Radyo frekans kullanılmasındaki amaç ise dalgaları kullanarak yağ alımı yapılırken aynı zamanda cildin sıkılaşmasını sağlamaktır. BodyTite Radyo Frekans Yardımlı Liposuction RFAL uygulamasıdır.

BodyTite Liposuction Liposakşın Hangi Bölgelere Uygulanır?

Bodytite Liposuction vücudun neredeyse tüm bölgesine yapılabilmektedir. Günümüzde ise en çok karın, bel, bacak, basen, sırt, göğüsler, kollar ve gıdı bölgelerinde yapılmaktadır.

1- Yüz Bölgesi (Face Tite)

Tüm yüz bölgesindeki derin kırışıklık ve katlantıların düzeltilmesinde, göz altı sarkmaların, orta yüz sarkmasının ve burun kanatlarından ağız kenarına uzanan nazolabial olukların tedavisinde ve çene kenarı sarkmalarında son derece etkin tedavi sağlamaktadır.

2- Vücut Bölgesi (BodyTite)

– Üst koldaki yağlanma ve sarkmaların giderilmesinde

– Karın bölgesi yağlanma ve sarklamalrın giderilmesinde

– Bel bölgesi yağlanma ve sarkmaların giderilmesinde

– Sırt bölgesi Yağlanma ve sarkmaların giderilmesinde

– Basen ve uyluk bölgesindeki yağlanma ve sarkmaların giderilmesinde son derece etkin tedavi sağlamaktadır.

RFAL, liposuction işlemi ile eş zamanlı olarak radyofrekans dalgaları kullanarak cilt sıkılaştırma, yüzey alanını daraltma ve doku şekillendirme işlemini de gerçekleştirmemizi sağlayan, bu şekilde liposuction sonrası cilt sarkmalarını engelleyen bir sistemdir. RF yardımlı liposuction, aynan konvansiyonel yöntem gibi ameliyathane şartlarında yapılır ve işlem süresini uzatmaz. İyileşme sürecine ise olumlu etkilerinin olduğu ve daha kısa zamanda şekillenmenin sağlandığı saptanmıştır.

Maşa gibi bir sistem düşünüldüğünde, maşanın bir ucu doku içinde yağı emerken maşanın diğer ucu cilt üzerinde olup Radyofrekans enerjisini dokuya yansıtır. Bu enerji ile 5 mm den 5 cm ye kadar istenilen kalınlıkta bir doku kitlesine işlem yapılabilir. RF enerjisi ile ciltte ortalama 40 derecelik bir ısı sağlanırken, bu değer doku altında 70 dereceye ulaşır.

Bu mekanizma ile;

– Yağların doku içerisinde parçalanmasını ve sıvılaşmasını sağlar. Bu şekilde kanüller ile emilimi çok daha kolay olacaktır.

– Cilt ve cilt altı dokuda eş zamanlı sıkılaşma yaratır. Bu sıkılaşma erken dönemde tüm yüzeyi ortalama %15 daraltırken, ortalama 6 hafta içerisinde %20 lik bir daralma elde edilir.

– İşlem yapılan bölgede koagülasyon etkisi ile kanamanın olmamasını sağlar. dolayısıyla morluk ve ödemi bariz olarak azaltır ve iyileşme süresini kısaltır.

– Uygulama yapılan alanın tamamında eşit kalınlıkta doku alınmasını ve homojen bir yapı oluşturulmasını sağlar

BodyTite RFAL (Radyofrekans yardımlı liposuction) İçin Kimler Uygun Hastadır?

1- Bölgesel yağlanması ve kilo fazlası olan, VKİ (vücut kitle indeksi) 36 ve üzerinde olan sağlıklı kadın ve erkek hastalar bu işlem için uygundur. VKİ, vücut ağırlığının karesi alınarak, cm cinsinden boy uzunluğuna bölünmesi ile hesaplanır.

2- Abdominoplasti (karın germe) yapılacak olan kilolu hastalarda oluşacak yara izini,n daha kısa olması amacıyla ameliyat öncesi yapılabilir.

3- Cilt elastikiyeti bozuk ve cilt altı yağ dokusunun az olduğu hastalarda sıkılaşmayı sağlamak için yapılabilir

4- Karın, kalça, bel, sırt, uyluk ve bacaklarda aşırı yağlanma olsun ya da olmasın cilt sıkılaşmasının sağlanması amacıyla yapılabilir.

BodyTite RFAL (Radyofrekans yardımlı liposuction) Kimlere Uygulanamaz?

1- Kalp pili olan ya da intrakardiyak defibrilatör cihazı bulunan hastalara uygulanamaz.

2- Metal İmplant, silikon ya da hyaluronik asit dolgu bulunan alanlara uygulanamaz.

3- Sistemik Hastalık (diyabet, kalp hastalığı vs) kanser ve metabolik hastalıkları olanlara uygulanamaz.

4- Doktor kontrolünde olmayan endokrin hastalıklarda (kontrolsüz hipertiroidi gibi) uygulanamaz.

5- Karın bölgesinde düzensiz ağrılara sebep olan fıtık, crohn, ülseratif kolit gibi hastalığı olanlara uygulanmaz.

6- Gebe kadınlara uygulanmaz.

7- 6 ay içerisinde ameliyat olmuş hastalara uygulanmaz.