El Cerrahisi

Op. Dr. Tamer Şakrak > Genel > El Cerrahisi

El cerrahisi temelde akut ve kronik el hastaliklari, romatizmal hastaliklar, dogumsal anomaliler (sindaktili, polidaktili..), damar, sinir ve tendon cerrahileri, tumoral hastaliklar, el travmaları ve replantasyon yani kopmuş uzuvların dikilmesiyle ugrasan bir cerrahi daldir. El cerrahisinde uygulanan tekniklerin çoğunda mikrocerrahi prensiplerive teknikleri kullanılır. Mikrocerrahi halk arasında yanlış bilindiği gibi bir cerrahi branş değil, birçok cerrahi alanda kullanılabilen bir cerrahi prensip ve teknikler bütünüdür.
Ulkemizde sanayii alanındaki gelişmelerle beraber el travmalarında da ciddi bir artış görülmektedir. Bu tip travmalarda çoğunlukla damar, sinir, kiriş ve kemik yaralanmaları görülür. Tüm bu yapıların onarımı plastik cerrahi tarafından çoğunlukla tek seansta yapılabilmektedir. Sonrasında en optimum sonucu alabilmek için yoğun bir fizyoterapi programı uygulanması gerekmektedir. Geç dönemde olası problemlerde tendon transferleri, sinir greftleri, tendon protezleri gibi birtakım ek cerrahi girişimler yapılabilir.

Dupuytren hastalığı avuç içindeki bir dokunun kalınlaşmasına bağlı avuç içinde ve ileri evrede parmaklarda çekmelerle giden bir hastalıktır. Tedavide bu dokunun temizlenmesi yanında birtakım plastik cerrahi prensipleri de kullanılır.

Karpal tünel yada kübital tüznel hastalığı gibi vücutta mevcut birçok sinir sıkışması başarılı bir şekilde tedavi edilebilmektedir. Bu hastalıklarda uyuşukluk kaslarda erime ağrı gibi bulgular görülür. Tedavide geç kalınırsa bulgular kalıcı olabilir.