Whatsapp Whatsapp

Franksiyonel Lazer

Op. Dr. Tamer Şakrak > Genel > Franksiyonel Lazer

Franksiyonel Lazer nedir?

Zamanla elastikiyetini ve normal görünümünü kaybederek soluklaşan cildi gençleştirmek için uygulanan lazer tedavisine verilen ve en derin etkili tedavi yöntemine verilen isimdir.

Dermatologlar, yeni kollajen oluşturma ve cilt altı bağ dokusunda yeniden düzenleme işleme yeteneğini kazandırmak için devrim niteliği taşıyan ve yalnızca küçük düz çizgili lezyonların cilde uygulandığı ve bunun sonucunda kollajen oluşumunun etkinleştirilmesine yol açması ile yapılır.

Franksiyonel Lazer hangi bölgelere uygulanabilir?

Cildin eski elastikiyetine dönmesi için yüz, göz kapakları, boyun ve dekolte bölgelerindeki lekeler, kırışıklıklar yine yüz, sırt ve göğüste oluşan hafif veya derin sivilce izleri (akne tedavisi), gözenekler ve çukurluklar, ciltteki güneş lekeleri, hiperpigmentasyon, çatlaklar, cilt sarkma tedavisi ve cilt düzensizlikleri görünümünde iyileşme elde edile bilinir. Özellikle üst dudağın ve / veya gözlerin bulunduğu bölgelerdeki sözde kıvrımlar bile fraksiyonel lazer tedavisi ile en aza indirilebilir ve bundan sonra cildin yapısı belirgin şekilde gelişir.

Franksiyonel lazer nasıl yapılır?

Tedaviden önce genellikle estetik rahatsızlık ile ilgili deride meydana gelen tüm değişiklikleri dermatolog, bir süre izleyip bir tedavi planı oluşturacaktır. Uygulanacak deride iltihaplı oluşumlar veya yaralar olmamalıdır. Bundan sonra, dermatolog deri değişikliklerini tedavi etmek için çeşitli yöntemleri size sunacaktır. Fraksiyonel lazer tedavisinin yanı sıra dermatolog cildi yenilemek amacı ile diğer tedavi yöntemleri de sunabilir: enjeksiyon dolgu (hiyalüronik ya da polilaktik asit), botulinum toksini, mikroukalyvanie yöntemi, mezoterapide veya fotodinamik tedavi (PDT) uygulanmasını tavsiye edilebilir.

Tedavinin gününde dermatolog yoğun prosedürden kaynaklı ağrının azaltılması amacı ile cilde lokal anestezik etkili krem ​​uygular. Bu işlemden sonra, cilt fraksiyonel lazer ile muhatap olmaya hazırdır. Lazere maruz kalan cildin boyutuna bağlı olarak işlem 20 ila 45 dakika arasında sürer. Prosedürden sonra, dermatolog tekrar cildin üzerine krem uygulayarak bir soğutma etkisi yaratır.

Franksiyonel lazer operasyonu sonrası iyileşme süresi kaç gündür? Bu süreçte nelere dikkat edilmelidir?

Operasyondan sonraki gün deride, kızarıklık ve hafif şişme görülür. Yaklaşık 3 gün sonra cilt soyulmaya başlar ve altında güneş kremi ile korunması gereken yeni ve taze bir cilt oluşur.

Fraksiyonel termoliz için cihazlar çeşitli lazerlere entegre edilebilir. Genellikle cilt parlatma için kozmetolojide karbondioksit (CO2) ve erbiyum lazerler kullanılır. CO2 lazeri, kontrollü bir yanmaya ve cilt yüzeyinin önemli derecede derinlemesine uzaklaştırılmasına neden olur. Bundan sonra, tedavi edilecek yüzey üzerinde kırışık bir kabuk oluşur ve özel bakım gerektirir. Travma nedeniyle, CO2 lazerlere dayalı fraksiyonel termoliz, gözlerde ve dudaklardaki hassas bölgelerde ve pigmentasyon bozukluklarına yatkın insanlarda kullanılması önerilmez. Operasyon süreci sonunda yaklaşık 1 yıla kadar fazla güneşe maruz kalma tavsiye edilmez. Hatta güneş kremi kullanılması tavsiye edilir.

Fraksiyonel Lazer Kaç Seans Uygulanır?

Hafif ve orta derece müdahele gerektiren tedavi durumlarında 1 – 2 seans yeterli iken çok derin akne izleri ve kırışıklık tedavisi işlemlerinde 3 – 5 seans uygulama yapılır. Fraksiyonel CO2 lazer operasyonu sonrası pansuman işlemine gerek duyulmaz.

Fraksiyonel CO2 lazer operasyon cihazları çeşitli dalga boylarında çalışır. Cildi soyarak ve soymadan uygulanan lazer işlemlerinde farklı dalga boylarına sahip cihazlar kullanılır. Örneğin soyarak Soyarak etkili olan fraksiyonel lazer işlemi için 10600 nm CO2 lazer
veya 2940 nm’de bir erbiyum lazerinde fraksiyonel termoliz cihazı mümkün olan en kısa sürede, mümkün olduğu kadar hızlı bir şekilde en detaylı sorunları bile çözmektedir. Böyle bir lazerin yüksek verimliliği, (diğer bazı lazerlerde olduğu gibi) 4 -6 işlemler için değil, 1-3 işlemde iyi sonuç elde etmeyi sağlar ve işlem sonrası periyotta zaman kazandırır. Zaten 4-5 gün içerisinde kozmetik ürünlerini uygulayarak sosyal hayata tam bir dönüşüm sağlanır.