Whatsapp Whatsapp

Karbon Peeling Hakkında

Op. Dr. Tamer Şakrak > Blog > Karbon Peeling Hakkında

Karbon Peeling

Cilt lekelerini ortadan kaldıran bu teknik, aslında peeling lazerinin tiplerini belirtir, ancak foto rejenerasyon ile ustaca birleştirilir ve bir karbon amplifikatörü bir nano-jel yardımıyla gerçekleştirilir. Bu durumda epitelin kornişlenmiş tabakası soyma işlemi olmaksızın çıkarılır, cilt düzleştirilir, sağlıklı bir cilt oluşur ve pigmentli lekeler ortadan kaldırılarak ışıltılı bir cilde kavuşma sağlanır. Yaşlanma karşıtı etkisine ek olarak, cilt üzerinde terapatik bir etkisi vardır, bu nedenle akne, sivilce ve rosasea gibi cilt lekelerinin varlığında da önerilir.

15 dakika süren bu yöntem ile cilde sürülen kreme lazerin uygulanması ile bir karbon katalisti ile güçlendirilmiş özel bir nano saniyelik darbelerin varlığıdır. Hem cildin yüzeyinde hem de yağ bezlerinde bulunan karbonlu krem “patlamaları” ayarlamanızı sağlar. Kontrendikasyonlarda belirtilen herhangi bir hastalık varsa, prosedür iptal edilmeli veya ertelenmelidir. Herhangi bir iltihaplanma süreci varsa, ilk önce bu ortadan kaldırılmalı ve peeling işlemine devam edilmelidir.

Karbon soyma işlemi ile hastanın cildindeki epidermisin ölü cilt katmanlarını nazikçe alınır. Bu soyma sonucunda, lipid metabolizması da dahil olmak üzere tüm metabolik süreçler düzelir. Dahası, genişleyen gözenekleri önemli derecede daraltır ve kollajen ve elastin üretimini uyarır. Ayrıca, derin hücresel seviyedeki rejeneratif süreçler tetiklenir ve bu da yüzün genel bir gençleşmesine yol açar.

Özellikleri ve faydası nelerdir?

Karbon peeling işleminin aşağıdaki avantajları vardır:

• Ağrı veya rahatsızlık olmaması;
  • İlk işlemden sonra elde edilen sonuç;
  • Soyma işlemi için herhangi bir kızarıklığın veya diğer yan etkilerin olmaması;
  • Rehabilitasyon süresinin yokluğu.

Karbon Peeling uygulaması için Endikasyonlar aşağıdaki faktörlerdir:

• İnce kırışıklıkların varlığı;
  • Yağlı cilt tipi;
  • Solma, cilt esnekliğini kaybetme;
  • Gri ve donuk cilt;
  • Cilt kusurlarının varlığı;
  • Lekeli noktalarının varlığı.

Karbon Peeling için kontrendikasyonlar şunlardır:

• Gebelik dönemi ve laktasyon;
  • Bulaşıcı ve iltihaplı deri hastalıkları
  • Onkolojik hastalıklar;
  • İç organların ciddi ve kronik hastalıkları;
  • Akut solunum yolu viral enfeksiyonları;
  • Melanin metabolizması bozuklukları;
  • Yara izleri ve kesiklerin varlığı.

Rehabilitasyon süreci

Belirli bir rehabilitasyon periyodu gerekli değildir. En büyük yan etki hafif bir kızarıklıktır, bu hafif kızarıklık ise bir veya iki gün içinde geçer. Uzmanlar, bir veya iki gün içinde meydana gelen pul pul dökülmeye neden olabileceğinden, bir hafta sonunda lazerle karbon soyma işlemini yapmanızı önerir. Rejenerasyon sürecini hızlandırmak için geleneksel nemlendiricilerin kullanılması mümkündür. Bu peeling işlemi, makyaj kullanımını etkilemez, ancak doktorlar pigment lekelerinin görülmesini önlemek için doğrudan güneş ışığına maruz bırakılmamalarını önermektedir.

İşlem ile ilgili diğer sık sorulan sorular

Gençler yaptıra bilir mi?

Evet, karbon soyma işlemi gençlerin sahip olduğu akne, sivilce gibi tipik cilt problemleriyle mükemmel bir şekilde başa çıktığı için rahatlıkla yaptırabileceği işlemlerden birisidir.

Hangi mevsimde yaptırmak daha iyidir?

Diğer peeling türlerinde olduğu gibi bu işlemi de sonbahar-kış döneminde yapmak daha uygun olur.

Uygulama yaptırırken acı olacak mı?

Hayır, karbon soyma uygulaması sırasında her hangi bir ağrı olmaz. İnsanlar da zaten birazda bunun için Karbon Peeling uygulamasını tercih etmektedir.

Peeling sonrasında dökülme olabilir mi?

Evet, mümkündür ve bu soyulma sonrasında güncellenmeye başlayan cildin oldukça normal reaksiyonudur.

Karbon peeling işlemi kesinlikle güvenli bir işlemdir, çünkü oturum sırasında deride herhangi bir hasar meydana getirmez. Bununla birlikte, bazı durumlarda küçük komplikasyonlar meydana gelebilir. Bu da çoğu zaman, işlem sonrasında cilt bakım kurallarının ihlali veya kontrendikasyonların ihmal edilmesinden kaynaklanmaktadır.