Leke Tedavisi Hakkında

Op. Dr. Tamer Şakrak > Blog > Leke Tedavisi Hakkında

Leke Tedavisi

Deride oluşan lekeler, farklı bir doğadaki bir dermatolojik veya patolojik sürecin işaretidir. Deri üzerindeki kuru lekelerin alerjik reaksiyonun bir belirtisi olabileceği, bu nedenle kendi kendine ilaç kullanmanın mümkün olmadığı unutulmamalıdır. Bir dermatoloğa görünüp tedavi sürecine ihtiyacınız vardır. Bu bozukluğun sebepleri, doğasına bağlı olarak değişiklik gösterir. Genel olarak ise şu faktörlere bağlıdır:

• Yüksel sıcaklığa veya kimyasal etkene bağlı yanıklar;
  • Alerji;
  • Çeşitli dermatolojik rahatsızlıklar;
  • Gastroenterolojik patolojiler;
  • Psikolojik bozukluklar.

• Lazer Leke Tedavisi:

Pigmentli lekeler, melanin adı verilen bir maddenin miktarı değiştiğinde ortaya çıkan ciltteki elementlerdir. Aşırı konsantrasyonda bulunan bu bileşik, cildin görünümünü kötüleştiren, sarı-kahverengi bir renklenme unsurlarının ortaya çıkmasına neden olan ve dermatoloğa müracaat etmeyi gerektirir.

Lazer ile leke tedavisinin avantaj ve dezavantajları nelerdir?

Lazer pigmentlemesi giderek popüler hale geliyor. Bu teknik birçok avantaja sahiptir:

• Öncelikle prosedür kesinlikle ağrısızdır;
  • Cildin lazer ile tedavi edilmesi, patojen mikrofloranın vücuda girmesini engeller;
  • Hastanın alışılmış yaşam biçimini sınırlandırmaz;
  • Lekeler üzerinde yapılan işlem sonucu herhangi bir yara izi veya herhangi bir skatrik değişiklik olmaz;
  • Karmaşık bir hazırlık süreci yoktur.

Lazer tedavisinden sonra cildin özellikleri korunur. Cilt iyi formunu hızla geri yüklenir, ancak normal miktarda melanin sentezleyen hücrelerin hacmini artırır. Buna ek olarak, lazer epidermisin altındaki cilt tabakasına nüfuz edebilir. Lazerle işlem yapıldığında, bu tabaka kalınlaştırılır, yapısı ve mekanik özellikleri geliştirilir.

Tedavi sonrası incelemeler dikkate alındığında bu kozmetik işlemden geçmiş olanların gerçekten etkili olduğunu iddia ediyorlar. Pigment lekeleri yalnızca birkaç oturumda hafifleşir ve neredeyse görünmez hale gelir. Buna ek olarak, kırışıklıkların kaybolduğu daha görülür. Pigment lekeleri lazer yoluyla çıkarılması için kullanılan cihaz, ışınların nüfuz etme derinliğinin kontrolünü sağlar, kızarıklık ve ödem gibi yan etkiler çok nadir olarak ortaya çıkar.

• Enzimatik Peeling:

İnsan derisi tüm vücudu bütün olarak koruyan belirli bir engeldir. Üst tabaka “epidermisi” sürekli bir yenilenme durumundadır. Eski hücreler taranır. Ölü hücrelerin dikkatlice kaldırılması gerekir. Enzimatik Peeling işlemi de iyi bir sonuç elde etmenizi sağlar.

İşlem enzim yoluyla hücrelerin çıkarılmasıdır. Dermis üzerindeki etkisi çok naziktir. Bu özellikle dikkatli, düzenli bakıma ihtiyaç duyan hassas ciltli insanlar için geçerlidir. Piyasada sunulan özel kozmetik ürün çeşitleri, uygulamayı hem kozmetoloji klinkleri şartlarında hem güzellik salonunda hem de evde yapılabilmesine katkıda bulunur. Evde tavsiyelere uyularak yapılan ve gerekli şartlara sıkı sıkıya bağlı kalmak kaydıyla, verimlilik elde edilebilinir.

• Kimyasal Peeling

Kimyasal Peeling, dermisin üst tabakalarının çıkarılmasıdır. Ve bu prosedür sayesinde, cildin koruyucu özelliklerinde bir sorun ortaya çıkarmadan ve estetik doğadaki birçok sorunu çözme efektini elde edebilirsiniz. Kimyasal peelingler derin, orta seviye ve yüzeysel olmak üzere üç kategoriye ayrılabilir. Kimyasal preparatların yardımıyla deri soyma işlemi epidermisin üst katmanının eksfoliyasyonunun aktif bir işlemi olup cildin yenilenmesinin doğal sürecinin uyarılmasıdır. Ayrı ayrı seçilmiş bir kimyasal bileşim yardımıyla çeşitli lekeler, kusurlar ve düzensizlikler giderilir ve düzleştirilir.

• Mekanik Peeling:

Özünde, mekanik soyma, cilde ince alüminyum hidroksit kristallerinin püskürtülerek  alt deriyi uyarıp hafif aşınma ile alışılmadık derecede ışıltılı ve pürüzsüz bir cilt elde edilmesi, cildin tüm diğer düzensizlikleri doğru bir şekilde ortadan kaldırması işlemidir. Böyle bir işlemin avantajı, seansların kısa olması (ortalama 15 dakika gibi) ,hoş olmayan hisler yaşamamanız ve enfeksiyona yakalanma olasılığı neredeyse sıfır olmasıdır.

• Dövme Silme:

Bir zamanlar hevesle vücuda kazınan dövmelerin kaldırılması işlemi günümüzde mümkündür. Bununla birlikte, bunu nitelikli olarak yapmak, sağlık sorunları ve çirkin izleri yaratmamak için büyük miktarda uğraş gerektirir. İnsanlar 5000 yıl önce bir ritüel ya da sosyal statü veya değeri için kullanmaya başladı. Günümüzde çoğu insan dövmeyi şık bir görünüm olarak algılar ve bunlar ile vücudunu süslemeye çalışır. Bununla birlikte, az insan imajın anlamını ve uygulamanın sonuçlarını düşünmektedir. Fakat bazen bir gençlik hatası yâda hevesle yapılan bu işlemden kurtulmak istene bilinir. Dövmeler en sık lazer ile olmak üzere, Dermabrazyon (cilt yüzey kaplaması), Cerrahi kaldırma işlemi, Kimyasal yöntemler, Kriyoterapi, Elektrokoagülasyon işlemleri ile silinebilir.

• Karbon Peeling:

Bu teknik, aslında peeling lazerinin tiplerini belirtir, ancak fotorejenerasyon ile ustaca birleştirilir ve bir karbon amplifikatörü bir nano-jel yardımıyla gerçekleştirilir. Bu durumda epitelin kornişlenmiş tabakası çıkarılır, cilt düzleştirilir, sağlıklı bir cilt oluşur ve pigmentli lekeler ortadan kaldırılır.

Yaşlanma karşıtı etkisine ek olarak, cilt üzerinde terapatik bir etkisi vardır, bu nedenle akne, sivilce ve rosasea gibi cilt lekelerinin varlığında da önerilir.