Meme Küçültme

Op. Dr. Tamer Şakrak > Genel > Meme Küçültme

Meme Küçültme Ameliyatı (redüksiyon mamoplasti) Nedir ?

Göğüslerin aşırı büyüklüğü (makromasti), estetik bir problem olmakla birlikte ciddi sağlık sorunlarına da yol açabilen bir patolojidir. Normalden büyük olan göğüslerin cerrahi olarak küçültülmesi işlemine ‘Redüksiyon Mamoplasti’ denir.
Genç Yaştaki Kadınlarda Meme Büyüklüğü
Genç kadınlarda meme büyüklüğü; yapısal olarak ya da fibrokistik meme hastalığına bağlı oluşabilir. Bu kadınlarda yumurtalıklarda görülen ‘polikistik over’ hastalığı da sorgulanmalıdır. Genç yaş grubu hastalarda estetik kaygı daha ön plandadır.Hastalar genelde daha güzel ve kabul edilebilir büyüklükte göğüslere sahip olmak isterler.

Orta ve İleri Yaş Kadınlarda Meme Büyüklüğü

Orta ve ileri yaş grubunda estetik kaygıların önemi azalırken, büyük göğüslerin neden olduğu sağlık sorunları ön plana çıkar.

– Meme altı cilt tahrişleri ve pişikler,
– Geçmeyen omuz ve sırt ağrıları,
– İlerleyen dönemde boyun fıtıkları,
– Sinir sıkışmalarına bağlı kol uyuşukluğu ve kollarda güçsüzlük,
– Tedaviye dirençli baş ağrıları ve baş dönmeleri en önemli sorunlardır.
– Özellikle 40 yaş üzerinde meme büyüklüğünün, ciddi depresyon bulgularına neden olduğu ve yaşam kalitesini bozduğu saptanmıştır.

Meme Küçültme Ameliyatı Hakkında Bilinmesi Gerekenler Nelerdir ?
Meme küçültme ameliyatlarında belirli bir plan çerçevesinde küçültme yapılır. Hedeflenen meme büyüklüğü B kap sütyeni tam dolduracak kadardır. Hastanın isteğine bağlı olarak daha büyük bırakılabilir.Ameliyat sonrasında memenin süt salgılama fonksiyonunu devam ettirebilmesi ve meme başı hissinin korunması; memenin mevcut büyüklüğüne ve uygun teknik seçimine bağlıdır. Nadir olarak, aşırı büyük memelerde, küçültme ameliyatı sonrasında süt emzirme fonksiyonu ve meme başı hissi kaybedilir.Önemli bir husus; tüm meme küçültme ameliyatında kalıcı izlerin oluşacağıdır. Kullanılan tekniğe göre ya sadece meme başından aşağı uzanan düz bir çizgi ya da bu çizgiye ilave olarak meme altı oluğuda takip eden ters T harfine benzer bir iz kalır. Bu izler zamanla belirgin olarak azalır.

Meme Küçültme Ameliyatı ve Sonrası Dönem Nasıldır ?

Meme küçültme ameliyatı planlanan hastaların mutlak ameliyattan en az 2 hafta önce sigarayı bırakmaları ve ameliyat sonrası 4 haftaya kadar sigara içmemeleri önem taşır. Meme küçültme ameliyatı yaklaşık 2.5 saat süren bir ameliyattır. Genellikle her iki memeye birer adet dren yerleştirilir. Meme küçültme ameliyatlarında, ameliyat sonrası kanama riskinin fazla olması nedeniyle drenler sigorta vazifesi görürler. Hastanede 2 gün yatış yeterlidir. Hasta erken dönemde hareketlenir. Bununla birlikte hastanın günlük yaşamına tam olarak dönmesi 2 haftayı bulur. Sonraki dönemde hastanın yaşam kalitesinde bariz bir düzelme yaşanır.